Ingvar.Nilsson.webblogg.se

R.I.P. PYO 496

Kanske en lite konstig rubrik kanske men det handlar om min gamla bil som nu har hamnat på "bilkyrkogården". Alltså att jag har har skrotat den, egentligen inte jag utan Arons Bilskrot i Malmö. Och det blev en "tusing" i premie.
Och det kan jag ju köpa lite extra gott för nu till helgen. Detta för att jag tycker att den ändå varit en trotjänare under den tid jag haft det så blir det ett värdigt avslut på den historien.

Så nu tills jag hittar en ny bil så får det bli till att åka kommunalt om det är för långt att gå. Men det har ju ändå blivit en del promenader till affären ändå för att handla mat och så. För handen på hjärtat så blir vi nog lite "lata till mans" om det är mer än 10 meter till dit vi ska om vi har bil.

Och hur kommer "resurser" in i bilden här då undrar kanske en del ?

För mig är jag själv den bästa resursen jag har i mitt liv. Det är jag som ska ta mig till olika mål i livet, både kortsiktiga och mer avlägsna mål. Det är jag som ska se till att må så bra jag jag i mitt liv. Det är jag som ska se till att jag får ut så mycket som möjligt av livet medans jag kan.

Den här resursen har ju också 2 ben att gå med så skulle jag inte hitta någon ny bil på ett tag så går det ju att "knata runt" lite till affärer och andra ärenden som jag har. Jag känner att det faktiskt är rätt skönt med en och annan promenix. Sen är det välgörande för hälsan också. Och då har jag vårdat den här "resursen" så den håller lite till.

 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: