Ingvar.Nilsson.webblogg.se

Hög självkänsla.

Jag har ju själv fått jobba med min sjjälvkänsla en längre tid. Detta för att jag känt ibland att jag kanske inte dugit till någonting i olika sammanhang. Det tog kanske sin början redan i skolan där jag mer eller mindre var skolans svarta får. När jag slutade skolan så fanns det dom lärare som sa att jag var nästan helt obildbar i olika sammanhang.
Det var här min självkänsla fick sin en knäck tyvärr. Och det satt i länge ända långt upp i vuxen ålden. Nu dom senaste åren har jag börjat komma tillrätta med detta och kommit till insikt att jag också har ett värde, både inför mig själv och andra. Det var till och med så för ett par år sen att jag hade modet att säga upp mig från en arbetsplats som inte fungerade så bra. Och att säga upp sig utan att ha ett nytt arbete att gå till är kanske inte det klokaste kan man tycka men är det som det är så finns det inget annat att göra för att må bra med sig själv.

Många kliade sig både i huvudet och baken och frågade vad jag skulle jobba med när jag slutade min anställning.
Mitt svar blev det vet jag inte men det löser sig säkert på något sätt. Och det gör det också. För nu vet jag att jag kan mer än jag tror, jag duger som jag är.
 
 
 
 
 
 


 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: