Ingvar.Nilsson.webblogg.se

Giwers Gain = Social Karma. (Ge och det skola vara dig givet)

Vad är nu Giwers Gain undrar säkert en del ?

För mig är det när jag delar med mig av andras kunskaper, inlägg och bilder på dom sociala medier jag är på.
Jag gör detta för att jag tycker dom har "bra grejor att förmedla" helt enkelt och vill därför att detta ska synas av så många som möjligt. Jag har själv fått frågan många gånger varför jag gör detta, vad jag tjänar på detta, varför jag delar andras material och annat som jag själv också postar ibland. Mitt svar blir alltid likadant, varför ska jag inte göra det. Varför bara posta eget material som är viktigt för mig och strunta i att hjälpa andra att synas också ?

Jag tror på samverkan, att vi hjälps åt i olika sammanhang. När jag delar andras material så måste jag ju själv också kunna ställa mig bakom detta för det handlar om mitt personliga varumärke och trovärdighet på samma gång. När jag delar jag andras sidor, grupper och evenemang så gör jag det för att jag tycker att fler ska få möjlighet av att ta del av vad dom har att erbjuda. Självklart delar jag också sådant som berör mig i hjärteroten, det kan vara inlägg från Missing People, det kan vara efterlysningar på djur och annat. Även om användare vill ha hjälp med att hitta en ny bostad, arbete eller någonting annat.
På samma gång så har jag också byggt upp ett jättestort nätverk där andra också delar det jag postar. Då har alla inblandade fått ökad synlighet och spridning på allt som postats och det tjänar alla på.

Det här är också någonting jag praktiserar IRL, kan jag hjälpa någon så gör jag det. Det började redan i unga år när jag var ute och reste med tivoli, cirkusar och i andra sammanhang. Alla hjälpte alla. Senare fick jag detta också till livs av några buddhistmunkar jag träffade i Thailand att vi ska hjälpa andra människor. Ge och det skola vara dig givet.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: