Ingvar.Nilsson.webblogg.se

Varför inte JIPPI alla dagar ?

Så fort det är fredag på gång ser jag en massa statusuppdateringar med: JIPPI nu är det fredag igen.  Sitter och funderar lite på detta om veckans andra dagar är så tråkiga att vi ser fram emot fredagen och den kommande helgen.

Den enda gången jag själv tänkte att äntligen är det fredag igen var när jag drack alkohol och skulle fira att jag lyckats genomleva veckan så jag kunde koppla med alkohol och känna att det var helg.

Men handen på hjärtat så blev jag för det mesta för full för att känna att det var helg. När måndagsmorgonen närmade sig så undrade jag var helgen tagit vägen, den var ju bortsupen och jag hade inte gjort så mycket annat än ”festat”.

Varför inte ha alla veckans 7 dagar som JIPPI dagar ?

För jag tror att vi behöver se fram emot alla dagar och vad vi kan fylla dessa med för att må bra, för att komma ihåg dessa när vi blir äldre, känna att vi inte slösar bort dessa, att livet helt enkelt har en mening. Både för oss själva och för dom i vår omgivning.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anita E Andersson A
skriven :

Jag håller med dig Ingvar! Fram för JIPPIE alla dagar och slut på bilder med Öl o Vinflaskor inför Helgen. Jag är inte nykterist men ser hellre en Statusuppdatering om vad människor skall göra på helgen, kanske med barnen eller barnbarnen eller en fika med vänner.